Ford C-max - фокус-мокус-препаратус
Ное 02, 2010
Ford C-max - фокус-мокус-препаратус
Всеки знае вълшебните думи с които изчезва в шепата палеца на татко. Е, новият Ford C-max също е специалист по изчезването и по още нещо. Но първо за изчезването - доста сериозен "фокус" е да махнеш три седалки от салона...без да ги махнеш. Сгъването на третия ред в пода и получаването на равна товарна повърхност не е нещо невиждано. Но скриването на централната част на средния ред под дясната задна седалка си е наистина виртуозно инженерно изпълнение. Раз - два и отзад имаме две кресла. Отново раз-два и имаме седалка за трима. Интериорното преобразявяне е нещо в което семейните ванове нямат равни на себе си.
Не стигат горните фокуcи, ами и вторият ред седалки също може да се сгъне и да се отвори голя..ямо товарно пространство. Да не говорим, че отделните части на втория ред могат да се движат назад-напред в салона, търсейки оптималното пространство за багажа и за краката. А при скрита средна част имаме идеален проход към любимите на децата трети ред седалки! Мислено, та мислено...
Вторият фокус ще хареса най-вече на...мама, защото упражнението паркиране в нормална фамилна конфигурация е прерогатив на тати. С новия Ford C-max мама просто трябва да вдигне ръце от волана и колата се паркира идеално сама, след като "прецени" че има достатъчно място. Водачът трябва само да натиска педала на газта или този на спирачката, да включва предна или задна, а системата автоматично върти волана, като паркирането става със скопост до 10 км/ч.
Новият моделен ред на Ford C-MAX предлага на търсещите автомобил от класа C два алтернативни, но родствено узнаваеми модела, удовлетворяващи различни потребности - по-спортен петместен - C-MAX и просторен седемместен - Grand C-MAX. Grand C-MAX има по-дълго със 140 мм междуосие и е по-висок с 58 мм. При габарита си от 4,52 м колата предлага голямо вътрешно пространство за седем пътника с бая багаж.
Може би другото име на този модел е мултифункционалност. Освен горните примери има и още един много съществен. Колата идва в два варианта на каросерията - с нормално отваряне на вратите и с плъзгащи задни врати. Второто решение е изключително удобно в условията на
стесненото градско паркиране, защото изключва закачане с вратите на съседна кола. И още едно удобство - автоматично отварящата се и затваряща пета врата.
Първото впечатление от автомобила идва винаги с външния му вид. Генетиката на кинетичния дизайн, сътворен от шеф-дизайнера на Ford Мартин Смит се намесва все повече с всеки следващ нов модел. В същото време дизайнът става и все по-изискан. Огромният въздухозаборник в пpедната броня е направо смачкал радиаторната решетка, маркирана с две тънки ивички над бронята. По капака вървят разтваряйки се метални вълни, завършващи в А-колоните на покрива.
Отвътре нещата са дори още по-добри - от скромния изглед на предишния модел не е останало почти нищо. Е, трудно е да се нарече салона разкошен - седалките не са кожени, а с комбинирана тапицерия, няма дървени елементи. В същото време нещата стоят ефектно, без кич и заигравания на тема разкош. Меки пластмаси, металоподобни апликации, висок централен тунел, представителна конзола с хармонично интегрирани въздуховоди, подлакътник, абе всичко си както трябва.
Използван е интересен интерфейс с пълноцветен дисплей, добра графика и лесно разбираемо меню. Мултимедийната система е със собствен дисплей на централната конзола, воланът има доста "копчалъци", дори малко повече от колкото е нужно. Отляво е управлението на бордкомпютъра, пак там, под спицата на волана клавишите на круз-контрола, телефона, силата на звука и гласовото управление.
Колите за теста бяха в пълна комплектация - автоматичен парктроник, камера за заден ход, следене на слепите зони и безброй други, но все пак най-важното в един автомобил е това, което го движи. Флагман на гамата бензинови мотори е новият 4-цилиндров, 1,6-литров двигател Ford EcoBoost, с варианти на мощността 150 и 180 к.с. Вторият позволява на автомобила да се ускорява от място до 100 км/ч за 8,5 сек, при изхвърлян CO2 от 154 г/км. В гамата влиза още изпитаният 1,6-литров Duratec Ti-VCT с мощности 105 и 125 к.с.
Два са вариантите и на новия 1,6-литров дизел Duratorq TDCi - 95 и 115 к.с. При по-високата мощност на разположение е функцията "overboost", повишаваща за кратко въртящия момент от 270 на 285 Нм. Двата варианта разходват при комбиниран цикъл 4,6 литра/100 км при само 119 г CO2 на км. Нов е и двулитровият мотор Duratorq TDCi с варианти от 140 и 163 к.с., разходващ при комбиниран цикъл 5,1 литра/100 км при отделяне само на 134 г CO2 на км. Топ-вариантът позволява развиване на 210 км/ч и ускоряване от място до 100 км/ч за 8,6 сек.
Новият C-MAX е уникален в класа си, заради стандартното монтиране на система за контрол на въртящия момент в завой, преразпределяща момента между предните колела за повишаване устойчивостта в завой. Тя използва спирачната система на колата, като при ускоряване в остър завой, например, задържа предното вътрешно колело и подава повече момент на външното. Това позволява да се кара доста по-"нервно" и в същото време по-безопасно, следенето на пътя е точно, няма сериозни поклони към външната страна на завоите. Назад
Галерия
Предишна статия
Следваща статия
Не пропускайте дори една новина!
Запишете се за нашият информационен бюлетин:
Получавайте най-новите автомобилни новини директно в пощата си. Можете да се отпишете от услугата когато пожелаете.Подобни статии
Авто Новини
Мотоциклети
Тестове
Harley-Davidson Road Glide - Big Bagger Grand American Touring - видео
Авто Новини
Нови Модели Коли
Тестове
Авто глобус
Dacia