Focus RS е създаден на базата на Focus ST, но е по-мощен и има промени във външния си вид. Колата е с уникално окачване, наречено RevoKnuckle, което позволява на автомобила да държи стабилно избраната посока. Стабилното поведение на пътя се дължи и на диференциалa Quaife.
Отворите в капака на мотора служат за охлаждане на турбодвигателя Duratec с обем 2.5 литра, познат и от Focus ST. Максималната мощност на версията за RS е 300 к.с. (224kW), а максималният въртящ момент е 410Nm. Тези данни на двигателя подсигуряват ускорение на новия RS от място до 100 км/час за по-малко от 6 секунди и правят новия RS най-бързия Focus произвеждан някога.
Освен по-голяма мощност, Focus RS има и по-широка с 40 мм следа в сравнение със стандартния модел. Джантите са 19 цола. Трябва да се каже, че в началото на следващата година Ford ще покаже нова концепция на Focus RS, която ще бъде съвсем близка до серийната версия.