Начало Автомобили Ford Mondeo с нови високоефективни двигатели за подобрена аеродинамика и икономичност

Ford Mondeo с нови високоефективни двигатели за подобрена аеродинамика и икономичност

1286
0

• Ford Mondeo с нови EcoBoost бензинови и подобрени TDCi дизелови двигатели
• Изцяло новите EcoBoost бензинови двигатели на Ford с директно впръскване са с до 19% по-ефективни
• EcoBoost двигателите са с увеличена мощност, подобрен разход на гориво и по-ниски CO2 емисии
• Усъвършенстваният 2.0-литров Duratorq TDCi дизелов двигател на Mondeo намалява разхода на гориво и CO2 емисиите и увеличава удоволствието от управлението
• Новият дизелов TDCi двигател със 163 к.с. подсилва привлекателността на гамата двигатели на Mondeo
• Скоростната кутия Ford Powershift е стандартна при 2.0-литровия EcoBoost двигател и се предлага като опция при по-мощните дизелови агрегати
• Новият Duratorq TDCi дизелов двигател с механична скоростна кутия е с по-ниски CO2 емисии при ECOnetic версията на Mondeo

Ford Mondeo е с намален разход на гориво, по-ниски CO2 емисии и подобрена динамика, благодарение на новите високоефективни бензинови EcoBoost двигатели с директно впръскване на горивото и подобрените Duratorq TDCi дизелови агрегати на Ford. Тези двигатели са налични и при по-големите модели на Ford – новите S-MAX и Galaxy.

Новост за Mondeo е изцяло новият високоефективен 2,0-литров Ford EcoBoost SCTi бензинов двигател с турбокомпресор, 203 к.с. (149 kW) и усъвършенствания 2,0-литров Duratorq TDCi дизелов агрегат със 115 к.с (85 kW), 140 к.с. (103 kW) и впечатляващите 163 к.с. (120 kW).

В допълнение се предлага и плавната 6-степенна скоростна кутия Ford Powershift с двоен съединител. Тя е стандартна при бензиновия EcoBoost двигател и опция при дизеловия Duratorq TDCi агрегат със 140 и 163 к.с.

Mondeo споделя голяма част от „архитектурата” си със S-MAX и Galaxy и се произвежда в същия завод, затова решихме да направим най-новите си двигатели достъпни и за клиентите на Мondeo„, коментира Йорг Байер, Директор големи и луксозни автомобили на Ford-Европа. „Новите двигатели са отзивчиви и идеално подхождат на пословичното удоволствие от управлението на Мondeo, запазвайки икономичността и ниските CO2 емисии.

Новият 2.0-литров Ford EcoBoost SCTi – мощност и икономичност

Mondeo, заедно с новите S-MAX и Galaxy, ще оглави представянето на новите EcoBoost двигатели на Ford в Европа, стартирайки нова ера в технологиите на бензиновите двигатели.

Благодарение на леката алуминиева конструкция, последното поколение система за директно впръскване под високо налягане, нискоинерционния турбокомпресор и променливите фази на газоразпределение, 2.0-литровият EcoBoost SCTi двигател на Ford е с усъвършенствана горивна система, което води до нови нива на динамика и ефективност на бензиновите агрегати с такава мощност.

Новият EcoBoost SCTi двигател на Ford с максимална мощност от 203 к.с. (149 kW) при 5500 об/мин и максимален въртящ момент от 300 Nm в широкия диапазон от 1750 до 4500 об/мин, позволява на Mondeo да постигне ускорение от 0-100 км/ч само за 7.9 секунди (8.2 секунди за комби) и максимална скорост от 232 км/ч за модификациите с 4 и 5 врати и 227 км/ч за комби версията.

Основното предимство на EcoBoost технологията на Ford е икономичността и ниските СО2 емисии, както и впечатляващата динамика. Комбинираният разход на гориво е 7,7 л/100 км* и СО2 емисии от едва 179 г/км. В сравнение с предходното Mondeo с 2.3-литровия двигател със 161 к.с. и автоматична скоростна кутия, СО2 емисиите са намалени с 19% въпреки факта, че новият 2,0-литров SCTi двигател предлага над 25% повече мощност.

2.0-литровият Duratorq TDCi двигател – подобрена мощност

Клиентите, които предпочитат дизеловите двигатели, могат да се възползват от значително подобрения 2,0-литров Duratorq TDCi двигател на Ford, който отговаря на стандарта Евро 5 и за първи път се предлага в три нива на мощност –115 к.с, 140 к.с. и 163 к.с. (85, 103 и 120 kW).

Тези двигатели са особено търсени заради тяхната отзивчивост, подобрена чрез високия въртящ момент в ниски обороти – 300 Nm при 1500 об/мин за версията със 115 к.с, 320 Nm при 1750 об/мин за версията със 140 к.с и 340 Nm при 2000 об/мин за версията със 163 к.с.

За да отговори на строгите норми за Евро 5, дизеловият Duratorq TDCi двигател е изцяло преработен. Новият соленоиден инжектор с 8 по-малки дюзи впръсква горивото при налягане от 2000 бара за по-добро пулверизиране в сравнение с предходния пиезо инжектор с 6 дюзи и максимално налягане от 1800 бара. За да съответства на по-високото налягане, горивната камера също е реконструирана и снабдена с нов модул за управление на двигателя с подобрени настройки за повече гъвкавост на предварителните впръсквания.

Всички тези промени водят не само до по-ниски CO2 емисии, но и намаляват инжекционния шум, както и цялостния шум на изгаряне, въпреки по-високото налягане на впръсване.

Подобрената конструкция на турбокомпресора за по-бърза реакция, високoефективният клапан за рециркулация на отработените газове и новият филтър за твърди частици (cDPF) допринасят за намаляване разхода на гориво и CO2 емисиите, доставяйки нови нива на мощност и въртящ момент.

С подобрената динамика и ниски експлоатационни разходи, новите Duratorq TDCi двигатели впечатляват с нисък разход на гориво и CO2 емисии. При разход на гориво от 5,3 л/100 км* и средни CO2 емисии от едва 139 г/км, всички нови модели Mondeo TDCi с 6-степенна механична скоростна кутия достигат стойности, възможни преди само за Mondeo ECOnetic.

Ford Powershift – усъсвършенствана и плавна

В гамата на Mondeo се въвежда и ефективната 6-степенна Ford Powershift скоростна кутия с двоен маслен съединител.

Тя е идеалното допълнение към бензиновите EcoBoost двигатели с директно впръскване и дизеловите Duratorq TDCi Common-Rail агрегати. Новата скоростна кутия е стандартна при новия 2,0-литров EcoBoost SCTi двигател и се предлага като опция при 2,0-литровия Duratorq TDCi със 140 и 163 к.с. (103 и 120 kW). В комбинация с дизеловите агрегати, Mondeo осигурява комбиниран разход на гориво от едва 5.6 л/100 км* и средни СО2 емисии от 149 г/км.

Скоростната кутия Ford Powershift е разработка на Getrag Ford Transmissions GmbH с 50:50 участие на Ford/GETRAG и по същество се състои от две успоредно работещи трансмисии, всяка с отделен маслен съединител.

Благодарение на разположението на междинните валове – единият за нечетните предавки 1-ва, 3-та и 5-та, а другият за четните 2-ра, 4-та и 6-та – последващата променя на предавките може да бъде подготвена от предварителна селекция на следващата предавка, докато е в движение и при пълна мощност. Превключването след това се извършва чрез активиране на двата съединителя, като това е координирано, за да се избегне прекъсване на предаването на момента на въртене.

За разлика от конвенционалните автоматични трансмисии, основната техническа конфигурация на Ford Powershift предлага множество предимства. Тя не изисква сложни подсистеми като преобразуватели на въртящия момент, планетарни предавки, многодискови съединители или множество ремъци – всички, които значително намаляват ефективността на скоростната кутия чрез увеличаване на инерционните сили и триенето.

Резултатът е впечатляващ. Powershift предлага лекотата и удобството на конвенционалната автоматична скоростна кутия, съчетани с характеристиките на механичната, доставяйки бърза, спортна и плавна смяна на предавките. Допълнително предимство е високият капацитет за въртящ момент и избора от предавателни отношения, които правят Ford Powershift идеален партньор за съвременните високотехнологични дизелови двигатели.

Модел2.0-литров EcoBoost SCTi PowerShift2.0-литров Duratorq TDCi 6-степенна механична кутия2.0-литров Duratorq TDCi 6- степенна механична кутия (PowerShift)2.0-литров Duratorq TDCi 6-степенна механична кутия PowerShift
Максимална мощност (к.с/kW)203 / 149115 / 85140 / 103163 / 120
Max torque (Nm)300300320340
CO2 емисии* (г/км)179139139 (149)139 (149)
Разход на гориво* л/100 км 
Градско10.7 / 26.46.4 / 44.16.4 / 44.16.4 / 44.1
   (7.2 / 39.2)(7.2 / 39.2)
Извънградско6.0 / 39.24.6 / 61.34.6 / 61.34.6 / 61.3
   (4.7 / 6.0)(4.7 / 6.0)
Комбинирано7.7 / 36.65.3 / 53.25.3 / 53.25.3 / 53.2
   (5.6 / 50.4)(5.6 / 50.4)
Експлоатационни данни Mondeo 4-/5-врати“ 
Максимална скорост км/ч232 / 144.2192 / 119.3210 / 130.5220 / 136.7
     
0—100 км/ч за сек.7.911.29.5 (10.2)8.9 (9.5)
Експлоатационни данни Mondeo комби
Максимална скорост км/ч227 / 141.1187 / 114205 / 127.4215 / 133.6)
     
0—100 км/ч за сек8.211.49.89.1

 

* Всички стойности на CO2 емисиите в г/км и на разхода на гориво са oт официално проведени изпитания в съответствие с Европейската директива 93/116/ЕС.

Данните за разхода на гориво се базират на Европейската директива за намаляване разхода на гориво EU80/1268/EEC и се различават от резултатите, постигани в други райони на света.

Галерия