Фейслифт за "Форд Галакси"

Близо четири години след пускането на пазара на модела "Галакси" от "Форд" решиха, че е крайно време да го подложат на разкрасяване, и наскоро разпространиха първите снимки на вана след фейслифта. Като повелява традицията в автомобилния дизайн, промените са обхванали основно фаровете и стоповете (вече с лента от LED светлини), броните, фаровете за мъгла и радиаторната решетка.


Прибавена е и солидна доза хром в по-високите нива на изпълнение. В интериора се появяват нови цветове и материали, както и по-добра аудиосистема. Запазени са седемте пълноценни места, всички в комфортни седалки.


Добавени са безключов достъп, камера при движение на заден ход, както и системата, не позволяваща в резервоара да се сипе дизел вместо бензин или обратното.




Безопасността на пътуващите също е на по-високо ниво благодарение на опционалната система BLIS – предупреждаваща за наличието на автомобил в мъртвата зона на огледалата. Добавен е и ограничител на скоростта.


"Форд Галакси" предлага и скрити за окото новости като новият двулитров бензинов мотор по системата EcoBoost, гарантираща максимум мощност от минимум работен обем и нисък разход на гориво. В случая моторът е с мощност 203 к.с., а максималният въртящ момент е 300 Нм (между 1750 и 4500 об./мин).


С него "Галакси" достига 217 км/ч, а ускорението до 100 км/ч отнема 8.8 секунди. Разходът на гориво пък е 8.1 л/100 км.


Трите варианта на 2.0 TDCI дизеловия двигател се отличават с нови инжектори, повишено налягане на комън-рейл системата, променена конструкцията на горивната камера и по-различна електроника, контролираща работата му. Мощностите на двигателите са 125, 140 и 163 к.с.


Особено интересна е най-мощната версия на агрегата, която замества 2.2 литровия TDCI мотор с мощност 175 к.с. Новият двигател ускорява "Галакси" до 100 км/ч за 9.8 сек. при разход на гориво от 5.7 л/100 км.


Дизеловите двигатели се комбинират с механична шестстепенна скоростна кутия. Бензиновият мотор, както и двата по-мощни дизела, се предлагат като опция с автоматичната трансмисия с два съединителя Powershift.